BLÅKLÄDER
FAQ

SVAR PÅ DE VANLIGASTE FRÅGORNA

Dagligen får vi frågor kring exempelvis våra produkter, kvalitéer eller marknadsföring. Här nedan har vi samlat de vanligaste frågorna och deras svar. Har du egen fråga är du välkommen att kontakta oss.


VAD INNEBÄR LIVSTIDS GARANTI PÅ SÖMMARNA?

Om sömmen på plagget spricker lagar eller byter vi ut plagget. Garantin gäller inte om sömmen spruckit till följd av mekanisk åverkan såsom riv, slit eller skär från vassa kanter och verktyg. Garantin gäller inte heller om materialet i plagget i övrigt tjänat ut. Kontakta den butik där du köpt produkten för att reklamera.

JAG VILL REKLAMERA EN PRODUKT, HUR GÖR JAG DÅ?

Vänd dig till den återförsäljare där du köpt produkten. Återförsäljaren returnerar den till Blåkläder som gör en bedömning och byter ut den vid fabrikationsfel. Det är viktigt att felaktiga produkter kommer tillbaka till Blåkläder så att vi kan undersöka och rätta till felen för framtiden.

VAR KAN JAG LADDA NER BLÅKLÄDERS PRODUKTBILDER LÅGUPPLÖSTA?

Gå in i produktkatalogen och sök den produkt du vill ha. Högerklicka mitt i produktbilden och välj spara mål. Som partner till oss kan du även få tillgång till Blåkläder Brand Hub där alla produktbilder, hög och lågupplösta finns.
Brand hub – Blåkläder (blaklader.se)

VAR KAN JAG LADDA NER BLÅKLÄDERS PRODUKTBILDER HÖGUPPLÖSTA?

Gå in i produktkatalogen och sök på den produkt du vill ha. Under produkten finns en flik som heter ”Högupplösta bilder” där du kan ladda ner bilden. Som partner till oss kan du även få tillgång till Blåkläder Brand Hub där alla produktbilder finns.
Brand hub – Blåkläder (blaklader.se)

HUR GÅR JAG TILLVÄGA FÖR ATT BLI SPONSRAD AV BLÅKLÄDER?

Blåkläder sponsrar varje år en handfull idrotts- och kulturevenemang. Blåkläder Heroes är ett sponsrings- och stödprogram där privatpersoner, idrottslag och andra grupper kan söka ekonomiskt stöd från Blåkläder. Där också välkommen att kontakta oss och presentera dig själv eller ditt evenemang och skicka samtidigt med ett sponsringsprospekt. Ansökan till Blåkläder Heroes och mejladress för sponsringsförfrågningar hittar du här Blåkläder Heroes – Blåkläder (blaklader.se).

HUR KAN JAG SE BLÅKLÄDERS GAMLA REKLAMFILMER?

På vår Youtubesida kan du se alla våra filmer, gamla som nya.
Blaklader Workwear – YouTube

VAR KAN JAG KÖPA BLÅKLÄDER?

Blåkläder säljer via återförsäljare som du hittar under HITTA BUTIK. Vid större volymer, vänligen kontakta någon av våra distriktsäljare. 
KONTAKT https://www.blaklader.se/sv/kontakt 
HITTA NÄRMASTE ÅTERFÖRSÄLJARE https://www.blaklader.se/sv/hitta-butik

HUR KAN JAG BLI ÅTERFÖRSÄLJARE AV BLÅKLÄDER?

Kontakta någon av våra distriktsäljare för mer information om vår distribution. Telefonnummer och e-mail finner du under kontakt. 
https://www.blaklader.se/sv/kontakt 

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Om din butik lägger en order till vårt lager innan klockan 09.30 så går godset iväg samma dag. Normal leveranstid inom Sverige är 1-2 dagar. Om plagget skall dekalmärkas eller broderas kan det ta längre tid.

VAR I VÄRLDEN KAN MAN KÖPA BLÅKLÄDER?

Utöver den svenska marknaden finns Blåkläder representerade i Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, Irland, Frankrike, Belgien, Nederländerna, Tyskland, Schweiz, Italien, Estland, Polen, Spanien, Island, Österrike, Kanada, USA och Japan.

VAR KAN JAG HITTA MIN NÄRMASTE ÅTERFÖRSÄLJARE?

För att hitta återförsäljare runt om i världen ber vi er ringa respektive lands kontor. Kontaktinformationen får du på respektive lands hemsida eller via våra säljare i Sverige. Eller så letar du upp din närmaste återförsäljare själv genom att gå till vår sida HITTA BUTIK https://www.blaklader.se/sv/hitta-butik.

Kundservice:
0325-66 19 10

Blåkläders Huvudkontor

Box 124

512 23 Svenljunga

Öppettider

Måndag-torsdag 07:30-16:30

Fredagar 07:30-15:15

Lunchstängt 12:00-12:45

Besöksadress

Prästagärdet 3

512 53 Svenljunga

© 2024 BLÅKLÄDER AB. Alla rättigheter förbehållna.