By continuing to use our website you agree to these terms and conditions. Read more about the integrity policy integritetspolicy.

BLÅKLÄDER SATSAR GLOBALT GENOM ENGELSKA PREMIER LEAGUE

Lördagen den 15 september, klockan 17:35 lokal tid, nådde Blåkläder en ny milstolpe i företagets snart 60-åriga historia. När matchklockan stod på 05:03 i föreställningen mellan Watford och Manchester United i engelska Premier League var det dags för Blåkläders varumärke att göra entré på den globala scenen.

Från och med de gångna helgernas matcher i Premier League - världshistoriens största, populäraste och i särklass mest exponerade fotbollsliga – och under resten av säsongen 18/19 kommer Blåkläder att synas på arenorna runtom England och Wales i form av LED-reklam. Konstant fullsatta tillställningar och med en global tv-publik gör de sammantagna kontaktytorna till hissnande 4,5 miljarder. Ett budskap och en manöver som inte kan ses som något annat än ett historiskt statement av Blåkläder.

- Detta visar att vi verkligen menar allvar med att försöka bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa. Vi har under många år arbetat hårt med att bygga upp Blåkläder till den marknadsledande aktören i Norden, och där är vi nu. Vi känner en stor stolthet över att vi nu syns på en sådan arena och i ett sådant forum som Premier League. Det är fantastiskt häftigt och ger en boost i självförtroende för hela företaget och hjälper oss i vår långsiktiga strategi att bli världsledande, säger Kalle Larsson, Global Marketing Manager på Blåkläder.