• DE TRE VÄNNERNA OCH BLÅKLÄDER HJÄLPER DIG ATT TA SNYGGARE BILDER!

    Blåkläder inleder ett spännande sponsorsamarbete med företaget Black Eye. Black Eye fotolins blev resultatet när vännerna Arto, Fredu och Eero ville skapa en lins som gör det enklare att ta schysta bilder utan inblandning av diverse kameror och datorer.
  • HANTVERKSBRANSCHENS TJEJER BILDAR ”TEAM BLÅKLÄDER HARDWORKING WOMEN” PÅ TOUGHEST 2017

    Attityd, mod och jävlar anamma är lika viktigt som styrka och smidighet i Toughest – Nordens tuffaste hinderbana. Oavsett kön handlar det om att våga utmana sig själva. Som huvudsponsor till Toughest 2017 skapar Blåkläder ”Team Blåkläder Hardworking Women” med hantverksbranschens tjejer under tävlingarna ...
  • VILKA ÄR BLÅKLÄDERS FÖRSTA TESTPILOTER?

    ​Nu är Blåkläder igång med sina första testpiloter och först ut att testa deras kommande målarbyxa är testpiloter från Sverige, Danmark och Holland. Tjejerna arbetar i byxorna under en viss tid för att sedan återkomma med personlig feedback om passform, funktion, design och slitstyrka. Innan byxan ...
  • Blåkläder blir ny huvudleverantör till Sweco

    Blåkläder, som utvecklar, producerar och säljer yrkeskläder handskar och skor för yrkesmänniskor, blir nu huvudleverantör till Sweco AB, ett av Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur. Samarbetsavtalet innebär att Blåkläder kommer ...
  • THE COOLEST CATALOGUE ON THE PLANET

    ​Blåkläders nya coola katalog för 2017 är här! I årets upplaga finns 179 helt nya produkter tillsammans med pålitliga och uppdaterade klassiker. Alla med Blåkläders unika kombination av funktion, slitstyrka, design och komfort.
  • BLÅKLÄDER – NY SPONSOR TILL DEN LEGENDARISKA FOTBOLLSKLUBBEN ST. PAULI!

    ​Det svenska arbetsklädesmärket Blåkläder fortsätter att satsa på spännande sponsorsamarbeten. Denna gång har företaget skrivit ett avtal med den legendariska fotbollsklubben St. Pauli vars tradition och utmärkande attityd i fotbollssammanhang linjerar väl med Blåkläder som varumärke.
  • BLÅKLÄDER TAR UT SVÄNGARNA MED EGENDESIGNADE SKIDOR!

    Med hjälp av Åre Skidfabriks koncept ”Custom Made” har Blåkläder designat ett par egna skidor som är tillverkade i sann och gedigen hantverksanda. Blåkläder förklarar valet av Åre Skidfabrik som fabrikör för skidorna som enkelt då båda parter står för kvalité och funktion, två viktiga parametrar som ...
  • KVINNORNA INTAR BLÅKLÄDER – NY OCH STÖRRE DAMKOLLEKTION SKA GE LIKA FÖRUTSÄTTNINGAR

    Hantverksbranschens kvinnor är få, något som också märks på utbudet av yrkeskläder. Blåkläders motto, ”rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut” gör ingen skillnad på kön. Därför storsatsar nu Svenljungaföretaget på att utveckla sin damkollektion. Till sin hjälp tar man världens skarpaste experter ...
  • KLÄ DIG RÄTT MED LAGER PÅ LAGER!

    Vid hårt jobb är det viktigt att hålla sig torr och vältempererad. Största risken med att vistas utomhus i kallare väder är att man klär sig fel. Den klassiska lager på lager-principen är vid kallare årstider ständigt aktuell, men vilka plagg bör du klä dig i? Blåkläders senaste tutorials ger ger dig ...
  • BLÅKLÄDER DRAR PÅ FESTIVAL!

    Blåkläder går in som partner till Bråvallafestivalen 2016. Bråvalla har sedan 2013 varit synonymt med musik, fest och sommar. Sveriges största musikfestival med omkring 50 000 besökare som kommer för att uppleva några av Sverige och världens bästa liveakter. Företaget kommer tillsammans med radiokanalen ...
  • JAPAN, NÄSTA ANHALT FÖR BLÅKLÄDER!

    Konsekvent och långsiktigt arbete ger resultat, även utanför Europas gränser. Nu har Japan fått upp ögonen för Blåkläder Workwear och Svenljunga-företaget tar därmed steget in i Asien. – Det här är en viktig händelse i vårt fortsatta arbete mot att bli ett globalt ledande varumärke för arbetskläder, ...
  • NORDENS TRE STÖRSTA BYGGFÖRETAG VÄLJER BLÅKLÄDER

    Svenljungaföretaget Blåkläder tar ett allt större grepp om den nordiska marknaden. Nu väljer Nordens tre största byggföretag, NCC, Skanska och PEAB, Blåkläder som exklusiv distributör av arbetskläder. Avtalen är på 3 år och har tillsammans ett ordervärde på omkring 450 miljoner kronor.
  • TOUGHEST POWERED BY BLÅKLÄDER 2016

    Efter förra årets succé väljer Blåkläder att förlänga sitt avtal med Toughest under 2016. 8 km, 40 hinder, straffrundor och snabba körfält, det är inte för inte Toughest är Nordens ledande och tuffaste hinderbana. Årets första upplaga av Toughest går av stapeln i London den 23 maj.
  • DET ÄR INGET SKÄMT - BLÅKLÄDER STÄLLER UT PÅ NORDBYGG 2016!

    Blåkläder kommer liksom tidigare år att vara en av utställarna på Skandinaviens största byggmässa - Nordbygg. Mässan har över 800 utställare från drygt 30 länder, som är på plats för att visa upp spännande nyheter, smarta lösningar och nya idéer inom bygg-, VVS- och fastighetsbranschen.
  • BLÅKLÄDER SKICKAR SINA KUNDER TILL RYMDEN!

    Blåkläder, sedda som en av världens bästa tillverkare av kvalitetsarbetskläder, är vana vid att hitta sina kunder på höga höjder och i riskfyllda arbetsförhållanden men har hittills begränsat sig till att erbjuda kläder för människor bundna till jorden. Allt detta är nu redo att förändras med tillkännagivandet ...
  • BLÅKLÄDER EXPANDERAR - INVESTERAR 40 MILJONER I HELAUTOMATISK LOGISTIKLÖSNING

    40 000 kvadratmeter är inte tillräckligt när Blåkläder expanderar kraftigt. För att slippa bygga ut satsar man nu 40 miljoner kronor på en ny helautomatisk logistiklösning. Förutom effektivare lagerhantering så är bättre arbetsmiljö, snabbare orderhantering och ökad leveranssäkerhet fördelarna med det ...
  • DU KOMMER MED ALL SÄKERHET VARA LÄTT PÅ FOTEN!

    Skyddsskor ska skydda dina fötter mot olika typer av risker de dagligen utsätts för. Det är dock mer regel än undantag att arbetsskor med skydd uppfattas som tunga och otympliga. Blåkläder vill med sin nya skokollektion bevisa att det är fullt möjligt att ta fram en sko som är lätt och flexibel utan ...
  • BLÅKLÄDER HEDRAR ALLA NATURAL BORN WORKERS!

    Idag lanseras Blåkläders Katalog för 2016! Denna gång fokuserar företaget på alla de kvinnor och män som varje dag runt om i världen utför utmanande arbetsuppgifter i tuffa men spektakulära miljöer, som om de helt enkelt vore födda till uppgiften - Natural Born Workers!
  • NY MODELL I STRETCH - BLÅKLÄDER TAR HANTVERKSBYXAN TILL NÄSTA NIVÅ!

    Var först med det allra senaste! Blåkläders nya och slitstarka hantverksbyxa är tillverkad i Cordura®Denim med stretchfunktion och erbjuder allt som den moderna hantverkaren behöver. Du hittar hantverksbyxan hos utvalda återförsäljare våren 2016.
  • BLÅKLÄDER FÖR MUSIKHJÄLPEN 2015

    I samband med att Musikhjälpen 2015 drar igång auktionerar Blåkläder ut ett exklusivt In Flames-kit. Paketet innehåller två plagg från In Flames Limited Edition Collection samt albumet ”Siren Charms” - signerat av samtliga bandmedlemmar. Utöver auktionen har företaget även donerat 10.000 kr till förmån ...
  • BLÅKLÄDER LANSERAR EN LIMITED EDITION-KOLLEKTION TILLSAMMANS MED IN FLAMES

    ​Som en del i Blåkläders samarbete med In Flames lanserar företaget nu, tillsammans med hårdrocksbandet, en exklusiv Limited Edition-kollektion. Kollektionen består av tre stycken plagg varav signaturplagget som är en helt ny stretchbyxa i denim som produceras och numreras i enbart 666 exemplar. Byxan ...
  • BLÅKLÄDER LANSERAR BYXA MED STRETCH

    Blåkläders nya byxa är skapad i ett smidigt och lätt men ändå slitstarkt material. Den har stretchpaneler på noga utvalda ställen som stuss, knän och i gren för optimal rörelseförmåga samt smalare passform och förböjda knän för ökad arbetskomfort. Finns både som dam- och herrmodell. Du hittar byxan hos ...
  • ​BLÅKLÄDER FÖRLÄNGER SITT NORDISKA AVTAL MED SKANSKA

    Blåkläder och Skanska har sedan tidigare ett nära samarbete, vilket båda parter varit så nöjda med att det nordiska avtalet nu förlängs i ytterligare tre år. Avtalet är värt cirka 90 miljoner SEK.
  • AB BLÅKLÄDER - 2015 ÅRS LEVERANTÖR TILL QC TRÄDGÅRDSEXPERTEN!

    I tuff konkurrens med flera stora företag valdes AB Blåkläder till Årets leverantör 2015 till QC Trädgårdsexperten!
  • BUILD IT UP, TEAR IT DOWN - UTE NU!

    Den fulländade dokumentären om In Flames och deras fantastiska scenarbetare är äntligen här!
  • THE BIG RELEASE NOVEMBER 12TH

    Torsdagen den 12 november lanserar Blåkläder den fulla versionen av dokumentären: ”Build it up, tear it down” tillsammans med In Flames och deras crew. Under hösten har man kunnat följa bandet och deras scenarbetare bakom kulisserna i tre stycken avsnitt. Nu är det alltså dags för den efterlängtade ...
  • BLÅKLÄDER INLEDER SAMARBETE MED AHLSELL

    Blåkläder inleder samarbete med Ahlsell med start januari 2016. Ahlsell har ett unikt utbud av produkter och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner, Kyl, VA, Bygg och Personlig skyddsutrustning. Vårt huvudsyfte med avtalet är en fortsatt tillväxt på den svenska marknaden säger ...
  • BLÅKLÄDER LANSERAR NY KOLLEKTION!

    KOLLEKTION, VISIBLE - ARBETSKLÄDER MED VARSELDETALJER FÖR ÖKAD SYNLIGHET. Blåkläders nya kollektion, Visible, består av funktionella arbetskläder utvecklade för jobb i alla sorters miljöer där certifierat varsel inte krävs, men ökad synlighet är nödvändigt.
  • IN FLAMES OCH BLÅKLÄDER GÖR EN DOKUMENTÄR!

    Blåkläder har tidigare presenterat deras exklusiva samarbete med hårdrocksbandet In Flames och deras scenarbetare. Nu skruvas relationen upp ytterligare. Tillsammans med hårdrocksbandet lanserar Blåkläder en unik dokumentärserie i fyra delar och en exklusiv limited edition-kollektion.
  • OM BLÅKLÄDER HÖLL PÅ MED JAKT..

    I samband med att jaktsäsongen startar kör Blåkläder igång sin populära radioreklam om jakt på Mix Megapol. Reklamen är en favorit i repris från förra året som förklarar hur tuff älgjakten hade varit om Blåkläder höll på med just jakt..
  • BLÅKLÄDER ON TOUR TAR GULD!

    Igår gick 2015 års InHouse gala på Berns salonger av stapeln. Blåkläder var nominerade i kategorin "Bästa Expo" med bidraget "Blåkläder on Tour". Nomineringen resulterade i GULD! Galan hyllar den reklam som produceras internt på Sveriges marknads- och inhouseavdelningar.
  • IN FLAMES GOES BLÅKLÄDER

    Hårdrock och Blåkläder har sedan tidigare en historia ihop från festivaler som Sweden Rock, Getaway och Metaltown. Nu förstärks kopplingen ytterligare. Blåkläder inleder ett samarbete med de främsta pionjärerna inom death metalgenren, In Flames, och deras hårt jobbande scenarbetare.
  • ​​​Blåkläder går in som ny huvudsponsor av Toughest

    ​ Ett tufft varumärke i en tuff tävling. Det blir verklighet när Blåkläder tecknar huvudsponsorskap av Toughest, Nordens största hinderbana som äger rum i åtta städer.
  • Björn Borg och Blåkläder i unikt designsamarbete

    ​ Blåkläder är inte ensamma om att vilja erövra världen. Björn Borg är ett annat svenskt varumärke med samma ambition. Tillsammans har de nu gjort ett samarbete. Givetvis med samma grundvärden som alltid – vass design, hög funktion och bästa kvalitet. Låt oss presentera Björn Borg underwear i Blåkläder-tappning. ...