OUTBOUND WAREHOUSE MANAGER

Är du en engagerad ledare med fallenhet för kommunikation och har förmågan att skapa teamkänsla med fokus på kvalité? Har du ett öga för utvecklingsområden och gillar samtidigt att skapa ordning och reda? Då kan du vara personen vi söker! Blåkläder växer och utökar därför sin lagerverksamhet med en Outbound Warehouse Manager. Här får du även arbeta med Blåkläders flexibla och moderna robotsystem – Autostore.

De senaste tio åren har Blåkläder tredubblat omsättningen. I våra fabriker producerar vi idag hela 90% av vårt totala sortiment. Vi har 15 dotterbolag och sammanlagt 350 medarbetare. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Vi fortsätter att växa kraftigt och söker därför fler som vill sätta sina avtryck runt om i världen! Blåkläder är ett entreprenörsdrivet familjeföretag, det betyder att du kan gå hur långt som helst om du har viljan, skickligheten och uthålligheten. Välkommen till Svenljunga, här börjar din nya resa ut i världen!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Outbound Warehouse Manager kommer du att leda, planera och utveckla den dagliga driften för 20 medarbetare, varav två teamledare. Du kommer att arbeta i en till stor del automatiserad verksamhet där Autostore blir en del i ditt dagliga arbete. Dina ansvarsområden är bland annat:

• Leda daglig produktionsverksamhet av Blåkläders påfyllning, plock och utleverans
• Driva förbättringar, effektiviseringar och daglig styrning, till exempel enligt LEAN
• Leda och utveckla personal inklusive bemanningsansvar för att skapa en bra organisation och ett gott samarbete mellan alla avdelningar inom logistik
• Ansvarig för KPI-uppföljning inom dina områden samt leverera resultat därefter

Som ansvarig på utleveransavdelningen ingår du i ett team på Blåkläders logistik- och lagerverksamhet med placering i Svenljunga. Du rapporterar direkt till Logistikchefen.

Din profil
Har du tidigare arbetat med liknande uppgifter och vill ta ditt nästa steg in i en modern verksamhet med framåtanda? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda personal i någon form och är duktig på att motivera dina medarbetare. Du är insatt i daglig styrning av lager- och produktionsverksamhet och har erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete. Vidare är du van att genomföra uppföljningar och fokuserar på problemlösning. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Microsoft Office och då specifikt Excel. Blåkläder är ett internationellt bolag, varför du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Som person är du strukturerad, självgående, ansvarstagande och duktig på att kommunicera. Med hög moral är du en genuin lagspelare som tar ansvar för både ditt eget och teamets arbete. Du är prestigelös, jordnära och har en positiv inställning. En stark initiativförmåga tillsammans med ditt nytänkande, driver dig att ständigt utmana befintliga rutiner. Ledarskap och samarbete är i fokus, då Blåkläder lägger stor vikt vid att nå målen tillsammans som ett lag!

Blåkläder erbjuder dig en viktig roll på ett tillväxtorienterat entreprenörsföretag, vilket speglas väl i kultur och värderingar. Ledorden är att hålla det enkelt, prestigelöst och kamratligt. Här får du möjligheten att bli en del och påverka i ett globalt och snabbt växande företag med höga ambitioner och stor gemenskap. Du erbjuds en rolig och spännande roll där du kommer att arbeta med många duktiga och engagerade medarbetare samtidigt som du får bidra med framåtanda i en ny, effektiv automatiserad verksamhet. Tillsammans fortsätter ni den spännande resa som Blåkläder är ute på.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är den 26 januari. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Marie Wikström: 033-4303841, marie@effektiv.se alternativt Gabriella Albertsson: 033-4303837, gabriella.albertsson@effektiv.se


Marie Wikström

Gabriella Albertsson


Rekrytering


Tillsvidareanställning


Svenljunga


26 januari 2020