Digital Specialist till Blåkläder

Är displaykampanjer utan någon målgruppsinriktning ett irritationsmoment för dig? Brinner du istället för att rikta dig mot korrekt målgrupp och att kunna mäta och följa upp det digitala resultatet på rätt sätt? Nu söker Blåkläder en Digital Specialist  som motiveras av att testa nya metoder och lösningar för att uppnå bästa resultat. Här får du chans att påverka på ett entreprenörsdrivet företag med stark tillväxt! Läs gärna vidare!

Vill du sätta avtryck runt om i världen? Välkommen till Svenljunga! De senaste tio åren har Blåkläder tredubblat omsättningen. I våra fabriker producerar vi idag hela 90% av vårt totala sortiment. Vi har 15 dotterbolag och sammanlagt 350 medarbetare. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Vi fortsätter att växa kraftigt och söker därför fler som vill sätta sina avtryck runt om i världen! Blåkläder är ett entreprenörsdrivet familjeföretag, det betyder att du kan gå hur långt som helst om du har viljan, skickligheten och uthålligheten. Välkommen till Svenljunga, här börjar din nya resa ut i världen!

Dina arbetsuppgifter
Som Digital Specialist hos Blåkläder kommer ditt ansvar innebära att optimera, utveckla och följa upp kampanjer på de plattformar vi använder idag för kommunikation. Rollen innebär att du blir den tekniska bryggan mellan våra olika marknader där du utför ändringar och ger rekommendationer på hur kampanjerna kan nå nästa nivå. Vidare kommer du vara involverad i projekt som rör digital kommunikation i sin helhet, så som sökmotoroptimering och byråsammarbeten. Din insats bidrar i allra högsta grad till att den annonsering vi gör fungerar så bra som möjligt.

Du arbetar nära vår Online Manager för att se till att Blåkläders kommunikation når ut till rätt människor vid rätt tidpunkt. Du arbetar i en internationell miljö med totalt 19 marknader och du stöttar och supportar 14 dotterbolag i koncernen. Du ingår i ett stort marknadsteam med olika funktioner på Blåkläders kontor i Svenljunga och du rapporterar till Global Marketing Manager.

Din profil
På Blåkläder värdesätter vi personlighet väldigt högt. Som person ser vi att du är prestigelös, ödmjuk, lyhörd, nyfiken och driven samt att du precis som vi tycker att laget är det viktigaste. I vår företagskultur hjälps alla åt för att nå framgång och det är engagemanget och viljan att leverera det lilla extra för våra kunder som är avgörande. Du är kommunikativ, engagerad och har förmågan att arbeta strukturerat. Du är resultatinriktad och drivande samtidigt som du är lyhörd för såväl kunder som de företagsgrupper du kommer att arbeta tillsammans med. Vi ser att du pratar flytande engelska då det är vårt koncernspråk.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med digital annonsering. Du har mycket goda kunskaper inom Google Ads interface och Google Analytics samtidigt som du har öga för vad som gör att kampanjer presterar som de gör. Du har även koll på programmatiska köp och hur taggspårningssystem fungerar (t.ex. Google tag manager). Om du har kunskap inom SEO, Marketing Automation, HTML & CSS är detta meriterande.

Blåkläder erbjuder dig en kreativ och koordinerande roll på ett tillväxtorienterat entreprenörsföretag, vilket speglas väl i kultur och värderingar. Ledorden är att hålla det enkelt, prestigelöst och kamratligt. Här får du möjligheten att bli en del och påverka i ett globalt och snabbt växande företag med höga ambitioner och stor gemenskap!

Låter tjänsten intressant?

Välkommen med din ansökan här.

Intervjuer kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är den 8 december.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Marie Wikström: 033-4303841, marie@effektiv.se alternativt Gabriella Albertsson: 033-4303837, gabriella.albertsson@effektiv.se;